"Mari kita pergi ke Venice Beach, California," kata saya kepada anak perempuan saya A. Saya suka California dan mahu melawat BFF saya di luar sana.

Saya menaiki pesawat di Philadelphia suatu pagi pada bulan November dan gembira untuk menuju ke tempat yang hangat dan cerah untuk menghilangkan blues pasca pilihan raya saya. Anak perempuan saya bertemu dengan saya dari New York City, dan kami berdua melarikan diri selama enam hari untuk matahari dan keseronokan.

Kami menyewa rumah tetamu yang indah di Venice Beach di Airbnb. Ia berada dalam jarak berjalan kaki dari pusat bandar di Abbot Kinney Boulevard, kira-kira satu batu atau lebih dari pantai dan beberapa batu dari Santa Monica. Kami menyewa kereta, dan tempat letak kereta disediakan di tapak dan di jalan. Anda hanya perlu memindahkan kereta anda beberapa hari untuk penyapu jalanan.

Oleh itu, mengapa anda merancang bercuti ke Beach, California, tahun ini?
Selain cuaca cerah dan suasana santai, terdapat lebih banyak sebab untuk menempah perjalanan anda sekarang:

• Menikmati pantai yang indah: Matahari terbit dan matahari terbenam di lautan sangat indah. Kami mengambil jalan lama di pantai yang luas di waktu pagi dan petang. Saya juga dapati penembak pasir kecil saya dari Brigantine, New Jersey, melangkau sepanjang pasir. Mereka birdie pintar. Mereka tahu ke mana hendak pergi untuk musim sejuk.

Kami melawat Muscle Beach di mana anda akan menjadi seorang tukang masak yang kacak. Suasana di Venice Beach Boardwalk akan membawa anda kembali ke '60s dengan panti tatu, bar luaran, dan hippies yang menggantung dan menjual karya seni mereka. Suatu hari kami berjalan sepanjang perjalanan ke Santa Monica sepanjang laluan lautan. Anda juga boleh menyewa basikal.

• Makan di Restoran dan Belanja Cemerlang di Abbot Kinney Boulevard: Jalan ini adalah pusat Pantai Venice. Ada banyak untuk meneroka dengan kedai pakaian California yang bergaya, bar kopi dan restoran. Menjadi seorang yogini, saya suka membeli-belah untuk aktif di Avocado and Junk Food Clothing dan melayari buku dan permata di Mystic Journey Bookstore. Jika anda seorang foodie seperti saya, anda akan berada di syurga dengan semua restoran yang baik di boulevard termasuk:
  • Kreation Kale: Juikery dan kafe di mana sayur-sayuran organik dan menu pada iPad. Saya mempunyai salad mangkuk hummus dan anak saya mempunyai mangkuk sarapan dengan putih telur, quinoa dan ayam.

• Gjelina: Restoran ini sangat popular. Kami menikmati makan malam lazat salad escarole dengan lemon yang dipelihara, badam berasap, Parmesan dan berpakaian ringan; terung caponata dengan burrata; bit dan kentang panggang dengan sos lobak; dan pizza keju kambing cendawan. Ooh, ooh, ooh, pizza begitu ringan dan rangup. (Saya beli Gjelina buku masak apabila saya tiba di rumah.)

• Daughter The Butcher: Tempat yang sempurna untuk makan tengahari. Kami menghirup jus segar - masing-masing dipenuhi dengan buah-buahan, sayuran dan herba dan rempah-rempah untuk menyembuhkan setiap penyakit. Juicing adalah kemarahan di Cali! Makan tengahari memaparkan mangkuk sayur Mediterranean dengan arugula, burrata, farro, tomato, kacang dan kismis. Mangkuk dan keju burrata disukai di Cali!
  • Lemonade: Sebuah restoran gaya cafeteria yang lazat dimakan atau dibawa keluar. A dan saya membawa makan malam kembali ke pangsapuri kami satu malam. Kami memilih dua salai yang lazat-satu dengan pucuk Brussels dicukur dengan tarikh dan satu dengan hati salad sawit, adas dan benih delima. Kami juga mencuba rebus ayam hidangan utama. Kami membeli limun untuk mencuba di rumah kami. Ooh, ooh, ooh, semuanya sangat baik!

• Garam & jerami: Anda mestilah, mesti, mesti menjimatkan ruang untuk sudu atau dua ais krim buatan sendiri dari kedai ini. Pastikan untuk meminta pelayan untuk sampel sebelum anda memutuskan rasa yang anda mahukan. Jika anda seorang peminat coklat, anda tidak boleh salah dengan Chocolate Woodblock Chocolate. Ia begitu, jadi, begitu baik!

• A Short Drive to Malibu: Lebuhraya Pacific Coast yang indah ini terletak tidak jauh dari Pantai Venice, dan apabila anda berada di lebuh raya, anda boleh memandu di sepanjang pantai. Kami pergi ke Malibu untuk berjumpa dengan kawan untuk makan tengah hari di Duke's, sebuah restoran yang diilhamkan di Hawaii yang menghadap Pasifik dan semua pelayar.

Kami sangat menyukai kawasan itu sehingga kami kembali ke Malibu Farm Pier Cafe. OMG, anda perlu pergi ke sana! Pandangan dan makanan sangat hebat. Ia adalah yang terbaik untuk makan tengah hari atau makan tengahari. Saya memberitahu A Malibu Farm Restaurant (pada awal dermaga) akan membuat tempat yang sempurna untuk perkahwinan destinasi atau mungkin pesta ulang tahun ke-60 saya!

Selepas makan kami, kami berhenti di Lebuhraya 1 untuk duduk, bernafas dan menjadi. Ia adalah tempat yang bagus untuk bermeditasi.

• Berjalan atau Berbasikal ke Santa Monica: Pantai dan dermaga Santa Monica berada dalam jarak berjalan kaki, dan anda boleh memandu atau Uber ke bahagian lain di bandar ini juga. Terdapat banyak restoran dan kedai runcit di Main Street. Kami mempunyai makan malam yang sangat veggie di True Food Kitchen di Santa Monica Place. Makan tengah hari dan makan tengahari yang terbaik boleh didapati dengan perjalanan singkat di Huckleberry Bakery and Cafe. OMG, kami mempunyai falafel yang menakjubkan dan roti buatan sendiri yang berkerak.

• Lawatan Hari ke Santa Barbara: Pada hari Ahad, kami menceburi lawatan sehari ke Santa Barbara. Perjalanan itu kira-kira 90 minit. Ia adalah lawatan pertama kami ke Santa Barbara, sebuah bandar yang sangat cantik di atas air.Kami menikmati Acara Seni dan Kraf, yang berlangsung di sepanjang pelabuhan setiap hari Ahad, dan kami berjalan-jalan jauh ke State Street untuk melihat banyak kedai dan restoran. Untuk pencuci mulut, kami mendapati McConnell, tempat ais krim yang lain. Perjalanan kami kembali ke Pantai Venice mengambil masa lebih lama daripada yang dijangkakan kerana lalu lintas Los Angeles. Ya, walaupun pada petang Ahad, lebuh raya dipenuhi dengan kereta seperti tempat pembukaan LaLa Land.

• Hiking Runyon Canyon: Kami cuba mendaki Runyon Canyon di Hollywood. Malangnya, kami tidak dapat mencari tempat letak kereta di mana-mana sahaja. A dan saya kecewa tetapi memutuskan kami akan menambahnya ke senarai kami untuk masa yang lain.

Selepas enam hari lagi, kami berehat dan berehat. Masa kami di Venice Beach telah berakhir.

"Mari kita ambil lawatan ibu-anak setiap tahun," kata A.
"Masa yang sama dan tempat yang sama tahun depan Count me in," jawab saya. "Saya tidak sabar untuk kembali ke California yang cerah."

Jawatan ini pada mulanya muncul di aboomerslifeafter50.com.

New York City and Los Angeles Compared (November 2020).